Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Aprilskämt Nejtack!

Tänkte du lägga upp ett roligt aprilskämt i år? 

Tänk då på att 10-15% av alla par i fertil ålder är ofrivilligt barnlösa, sekundärt och/eller primärt. Alltså mer än vart tionde par du känner har en extremt stark längtan som inte går i uppfyllelse och de blir påminda varje månad. Låt oss alla slippa ännu en påminnelse i år. Ofrivillig barnlöshet är en sjukdom erkänd av WHO och nog skämtar ni inte om cancer? 

Vidare så är det ett liv ni skämtar om och jag personligen anser inte att man skämtar om liv heller. 

Sensmoral: Tänk efter om du verkligen vill riskera att såra ungefär vart tionde par i fertil ålder som du känner. 🌸

#infertilitet #provrörsbefruktning #ivf #sekundärbarnlöshet #barnlöshet



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback