Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Rest in peace Alma!

Emil i Lönnebergas mamma är död.

Skådespelaren Emy Storm somnade in i morse.

– Hon fick en hjärnblödning, säger hennes man, skådespelaren Göte Fyhring.

 
 

Emy Storm är känd som Emils mamma Alma i filmatiseringen av Astrid Lindgrens ”Emil i Lönneberg”, och som Hilma i tv-serien ”Hedebyborna”.

I morse gick hon bort, 89 år gammal, på ett vårdhem i Malmö.

– Hon har haft mer och mer besvär. Hon ramlade och fick en hjärnblödning, så det har inte varit lätt. Hon har ramlat tidigare och fått höfterna opererade en i taget, säger Emy Storms make Göte Fyhring, 85.

Dog på morgonen

De två träffades på Intiman i Stockholm 1950, där de jobbade tillsammans med Ingmar Bergman.

Enligt Göte Fyhring var det i sviterna från hjärnblödningen som Emy Storm nu har avlidit.

– Det var just i morse. Den 6 november ramlade hon. När hon fick hjärnblödningen körde ambulansen henne till SUS. Där låg hon ett par veckor, sedan flyttades hon till ett vårdboende här i Malmö, säger han.

”Mår förfärligt”

I maj nästa år skulle Emy Storm ha fyllt 90 år.

– Jag var inte där hos henne i morse. Men jag har varit hos henne varje dag i många timmar. Jag mår förfärligt. Vi har levt ihop sedan 1951, när vi jobbade på Intiman-teatern. Sedan har vi jobbat på lite olika platser, men mestadels har vi varit på samma teatrar, säger Göthe Fyrhing.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback