Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

En förfrågan om ett hästinlägg.

 
Fick en kommentar om att jag skulle skriva och berätta lite om hästen.
Och så klart kan jag göra det.
 
 
Denna herre heter Blumen Furst, men kallas för Blomman.
Han är född 1984, alltså 28år.
Han är en blandras av: Halvblod, New Forest och Arab
Han har en bror vid namn Nante som går på samma gård som Blomman. (Ö Fågelvik)
Blomman är INTE min häst .. men önskar att han vore det dock ..
Jag är medryttare och får pyssla och rida honom hur mycket jag vill.
Han är en bestämd herre som vet vad han vill och han har MYCKET Arab i sig ..
Det går undan om han själv får bestämma.
Han har mycket fina gångarter och är väldigt snäll, dock kan han naffsa ibland men sparkas aldrig.
Han är en fullstor D-ponny och är svart/brun, (som på bilden ovan)
Jag såg en annons angående en tjej som behövde hjälp med sin häst (Blomman)
Så jag mailade henne lite info om mig och att jag gärna kommer och hälsar på Blomman.
Sagt och gjort, det gjorde jag och här är jag nu, med en underbar häst som jag får göra vad jag vill med!
Det är som om han vore min egna häst fast han inte kostar mig mer än 150kr månaden (ridhushyran).
Det kommer krävas mycket för att jag skulle kunna lämna honom!
Han är bäst, underbarast, och sööötast!
 
Hoppas det räcker, annars får ni säga till :)
Eller om det är något annat ni vill att jag skriver om eller har missat!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback