Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Stryam = en svältande pojke i Bulgarien ..

Varning, känsliga tittare varnas!!




 

Bläddrade igenom youtube i hopp om att hitta någon intressant video. Jag halkade in på en utav dessa videos och det röss till i hela mig när jag såg denna. I dessa videos så är det barn som har blivit bortlämnade på grund av att färaldrarna inte ville ha dom. Det som gör mig mest bekymrad är att "personalen" som tar han om barnen/ungdommarna är väldigt hårdhänta vid både matning, duschning osv.

 

Och det som gör mest ont i mig när jag ser denna video är att de berättar att det är en liten kille vid namn ?Stryam? om jag hör rätt? som inte har någon sjukdoms alls, han är bara blind, annars fullt "fungerande". Det gör ont i mig att se dom filma honom när han sitter på sin stol, kan inte prata, inte se, får ingen sysselsättning, inget socialt liv, ingen lek. Han får bara sitta där i flera timmar.

 

Hade jag fått och kunnat så hade jag tagit första bästa plan till Bulgarien och personligen letat upp det där äckliga sunkiga stället och ge kärringarna och gubbjävlarna en varsin fet smäll! Sen så skulle jag ta hand om alla 54 barnen själv! Speciellt lille Stryam som behöver all hjälp han kan få för att kunna utveckla sig och få leva sitt liv i bättre miljö och få bo hos människor som älskar honom! Bara tanken att jag ligger just nu i en mjuk soffa och klagar på att det är över en vecka kvar till lönen kommer, och sen så  ser jag detta.. barn som inte kan göra någonting, de bara lever med, har smärtor, magra, alltid hungriga, får tillbringa flera timmar på en stol och får aldrig gå ut.. det får knappt någon medecinsk hjälp?!

 

Nej du stryam, kom hem till mig så ska du få äta så mycket du vill, sova på mjuk madrass, varmttäcke, vi ska lyssna på musik, jag ska lära dig ord, du ska få träffa andra barn, du ska få höra fåglarnas vår/sommar kvitter, jag ska göra så du får ett liv som är värt att leva!

 

Pojken på bilden är Stryam.

I videon så kan du se Stryam 3 minuter inne i filmen!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback