Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Röd skinnjacka - Provridning - {?}

Imorgon/idag så ska jag köpa en röd skinnjacka av en tjej, SÅ JÄVLA SNYGG!

Denna är min imorgon ;)




Och sen vid 15-tiden så ska jag till Väse och provrida min ev. foderhäst! :D
Fan vad nervös jag kommer vara :o
Kommer ju kännas som om de bedömmer mig eller något .. haha ..
Champagne heter han, en vallack född 94 D-ponny.
As fin och perfekt!
Hoppas verkligen att detta går nu!


{Bilden är tagen från Söre Gård's Hemsida där Champagne står nu för tillfället.}

"

Född: 28/6 1994
Ras: Arabiskt fullblod
Mankhöjd: 146 cm (D-ponny)
Chappi om sig själv: Jag älskar bananer!


Chappi, som Champange kallas till vardags, kom till oss 2002, efter att tidigare ha bott närmare Väse samhälle.

När Chappi kom var han en ganska uppstressad häst, han vägrade åka transport, att lasta honom för färden hem tog nästan en hel timme. Han gick heller inte att rida ut på, han satte bara av i galopp och började studsa. Men våra islänningar rådde bot på detta! Efter att han varit jagad av David, som hade bestämt sig för att han inte tyckte om Chappi, så kom han in i flocken och började anpassa sig. Uteritterna gick bättre och bättre, och 2006 lärde han sig att åka transport utan problem.

Från och med 2006 så kom han ut på tävlingsbanor där han gjorde sig bäst och han har idag tävlat t.o.m 1,10 m i hoppning med Anne-Cathrine och har placeringar och vinster t.o.m 1 m.

Har man en gång lärt känna Chappi glömmer han en inte, han har ett stort hjärta och försöker alltid göra sitt bästa för sin ryttare."



Och så slänger jag upp två videor på Champis :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback