Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Jobb som Teckenspråks översättare?



För en gångs skull så får vi ha datorer på Teckenspråks kursen ..
Men orkar man jobba ? .. Naeh.

Har iallafall blivit tillfrågad om att jobba som teckenspråks översättare med en döv tjej.
Jag har anmält mig till båda :)
Som teckenspråks översättare så får jag jobba i en familj som har en son som behöver teckenspråk som stöd för komunikation.
Resterande familj kan inte teckenspråk så då anlitar de en översättare ;) "alltså jag" :)

Det andra jobbet så får jag vara assistent åt en helt döv tjej.
Jag är som en vanlig assistent, hon kan göra allt själv, men någon måste kunna kommunicera med henne så att alla andra förstår samt hon med. Och det är då där jag kommer in :)

Fyfan vad roligt det skulle vara!
Jag får utmana mig själv i teckenspråk.
Detta har jag strävat efter, att få jobba med teckenspråk.
Dock har jag bara läst teckenspråk A och skulle vilja läsa B om det finns.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback