Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Till dig som vill ha dotted/dashed rubrik


 
 1) Det här gör du i stilmallen! Leta upp avsnittet /** Entry headers **/

2)
Nu ska du klistra in en kod för den streckade linjen någonstans under Entry headers:

border-bottom: 2px dotted #000000;

Markera koden och tryck ner Ctrl och C för att kopiera den!


3) Nu har du den streckade linjen! Vill du ändra utseendet på den så förklarar jag vad som är vad:

* Border-bottom = BOTTOM är under rubriken, och byta ut det mot TOP om du vill ha linjen över rubriken! Vill du ha både och så är det bara att lägga in två koder! :)

* 2px = Hur stor linjen ska vara. Ändra bara värdet 2.

* Dotted = Streckad linje med "prickar". Om du vill ha mer streckad kan du byta ut det mot dashed.

* #000000; = Färgen! HÄR hittar du en bra färgkarta!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback