Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Sparkad i huvudet av häst

Lämnat av K på bussen för 30min sen.
Så nu ska jag slänga på en film och slagga en stund till.
 
Såg föresten på aftonbladet om mannen som har dött.
På grund av att han blev sparkad.
Usch va ont det måste ha gjort.
Och det hände på en ridskola också.. fy vad hemsk ..
 
 

En man sparkades så illa av en häst vid en hästklubbsanläggning i Töreboda i Västra Götaland på måndagen att han dog av sina skador. 

Olyckan inträffade på förmiddagen, utomhus i samband med att hästar gått lösa och skulle hämtas, skriver Mariestads-Tidningen på nätet.

Hästklubben ställde omedelbart in alla lektioner och kommunens krisgrupp har kopplats in.

– Det finns en präst på plats för att ta hand om oroliga elever och privatryttare. Många är chockade nu. Det är en mycket tragisk olycka, där många har förlorat en vän och en kollega, säger Maria Nilsson, vice ordförande i hästklubben, till tidningen.

Polisen rubricerar händelsen som en arbetsplatsolycka.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback