Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Vilka jävla nötter de är!



Arbetsförmedlingen i ett nötskal:

Nu har jag blivit inskriven i jobbgarantin, så nu blir jag skickad till en kurs i stan som jag ska åka till dagligen 09.00-16.00. Dock är problemet som så att jag måste ta bilen för att ta mig dit. Den närmsta busshållsplatsen här, är inne i Vålberg och bara dit är det typ 7-8km. Och för att ta mig dit så måste jag gå på motorvägen. För mamma och pappa har inte tid att köra mig dit varje dag. Och det kostar mig då minst 50:- i bensin dagligen, att bara åka TILL kursen med bilen, sen kostar ju parkering för mig i de 6-7-8 timmarna som jag måste vara där. 

Tror dom på fullaste allvar att detta ska hålla? 

"Kan du inte åka med någon granne till stan?" Får jag till svar. Ja det är ju lätt när grannarna är bönner och åker inte till stan dagligen! Och hur skulle jag då ta mig hem sen? 

Ska bli kul och se hur de har tänkt sig detta. Väldigt intressant faktiskt. De tror att jag ska kunna lägga ut pengar som jag inte ens har på bensin och parkering för att gå på kursen? HALLÅ!! Jag är arbetslös! = dålig ekonomi! Herregud ..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback