Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

Olyckan som vi kunde ha sett.

Sitter i soffan och tittar på barnprogram.
Haha, varför? jag orkar inte sträcka mig efter fjärkontrollen som ligger på golvet på andra sidan bordet.
Menmen..
Har sovit en liten stund nu iallafall så är inte lika seg :)
Tänkte börja tappa upp ett rö hett bad med maaasssoor av skumm ^^
Skulle sitta bra just nu känner ja :D
Sen måste jag sminka om mig för jag har gårdagens sminkning xD Fräääscht? nope :)

Idag så blir det nog en sväng till bergvik. Ska köpa mig ett svart linne fast i L och inte M.
Så att linnet går över min feta röv :)
Sen så måste man in på coop och köpa, morötter, chips och holiday dippen :D
Vi tänkte ha en myskväll idag. För nu har hela morgonen varit så stressig för honom.
Så ikväll ska jag ta hand om honom.
Först när vi kommer hem från affären så ska jag tappa upp ett bad åt honom.
Sen så får det bli en lugn och skön massage i sovrummet med tända doftljus.
Efter de så får han ligga där en stund och ta det lugnt medans jag gör maten.
Idag ska vi äta Gräddgratäng med köttbullar :)
Och sedan när vi har ätit så sätter vi på en film i sovrummet och äter myset :) och bara har det gött.

Imorgon så är både han och jag bjudna till syrran på Tacos. :)
Innan maten så ska jag, älskling, Ingela, Daniel, Ida, Johan, mamma och pappa prata om Mallorca resan.
När vi ska åka och hur länge vi ska vara borta :)
Lännnggtar som fan :D
Bara ligga på stranden och må gött i solen och sen veta att fölk är i skolan hemma i Sverige och har tråkigt. ;)
Men innan vi åker te syrran så ska vi till älsklingen farmor :)
Ska kolla på lite saker och så går väl jag ut och går med lille Torres en sväng :)

Just de!
Jag lovade ju er igår att jag skulle berätta en grej som hände..
Jo det var så att jag och älskling tog följe med mamma, pappa, ida, johan och mormor till ÖB (ÖverskottsBolagen i Edsvalla) Där de skulle kolla på mattor, Vi hittade lite smått vi med som, Body cream Jordgubb, Ett kattgym, Och älskling köpte sig nya strumpor :) Aja nog snackat om Edsvalla..
Grejen va det att på vägen hem så åkte vi upp för en liten uppförsbacke, på vägen upp så såg vi att en vit bil stog med varningsblinkersen på. Och den stog på fel sida vägen. (den hade kommit från vår motsatta rikting) Vi stannade framför bilen och såg att han som körde bilen gick ut i snön för att hämta något. Då hade bilen tappat det vänstra framdäcket. Och det törligaste var ju att han hade precis köpt bilen fast privat då. Så vi frågade om han behövde hjälp. Och han sa så klart ja. Som tur var hade vi ju en av Helmias bilfixare med oss (älsklingen)
Så han hjälpte honom på med hjulet. Visst är han snäll min pudding? ^^
Jag ställde ut en varningtriangel ca 200m framför så att de förbipasserande på våran sida kunde se att det hade hänt något. Och snacka om att de som åkte förbi saktade ner och var så jävla nyfikna.

Jag frågade han som körde bilen medans älsklingen fixade hjulet om hur länge han hade stått där.
Då sa han att det hände typ nyligen och att han såg älsklingen bil en bit längre bort. Han såg hans strålkastare (dom ger ifrån sig ett blått ljus istället för vitt). Så hade vi kommit någre sekunder tidigare så kanske vi hade krockat :o. Så här förklarade han situationen:
Han åkte på vägen som vanligt. Hastigheten var 50 men han körde ca 30-40/h. Sen kände han att det ryckte till i bilen och såg i ögonvrån att däcket hoppade iväg. Bilen börja luta och gled sen med en väldig fart mot vänster och stannade sen på andra filen. Bilen la sig på fel sida vägen. När han sen hämtade däcket så såg han våra strålkastare och såg oss sen stanna vid honom och frågade honom om han behövde hjälp. Bby tittade på bromsskivan om den var dålig. Den hade skrapat i marken när han gled så den var lite böjd. De fick de försöka böja tillbaka med en skruvmejsel så gott det gick och sen sätta på däcket. Som tur var så skulle snubben till Grums så det var inte så långt. Han skulle hälsa på sin mamma men han skule förbi ÖB först xD. Det sket han i kan jag lova och åkte direkt till sin mamma ;)
Det blev gårdagens goda gärning :)
Innan vi kom dit så såg vi massa bilar som bara åkte förbi och brydde sig inte ett jävla dugg.
Det är så jävla lågt när man ser att det har hänt något och att någon behöver hjälp.
Så det tyckte han var snällt av oss att stanna :)

Tyvärr så står det ingenting på NWT.se om detta. För det hände ju i Edsvalla på en landsväg.  Annars hade jag lagt ut länken och artikeln om det :)

Oj.. nu blev detta allt ett lååångt inlägg :o
Tror inte att jag har skrivit så här mkt någonsin på bloggen xD



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback