Hej, och välkommen till min blogg. Här skriver jag om mitt liv som partypingla, hästälskare, vloggare, fotograf, smink, tips, musik m.m. Hoppas du gillar det du får läsa och lämna gärna en kommentar.

 

PIERCING I TUNGAN NÄSTA!

Ska beställa tid för percing i tungan :D
Fast även om man är 18 måste morsan följa med och visa lägg -.-'



15 – 18 år: Du får pierca dig i ögonbryn, öron, läppar, näsa, tunga och navel.
Du måste ha en målsman med dig och båda ska kunna visa legitimation. 

Skötselanvisningar – eftervård

Piercing i läppar & tunga

  • Ta vitamintillskott innehållande zink och e-vitamin under hela läkningstiden. Detta påskyndar läkningen.
  • Var mycket noga med handhygienen
  • Skölj munnen med antiseptic mouthwash (vilket du köper hos oss) efter varje gång du ätit, druckit eller rökt.
  • För utvändig tvätt av läpp-piercing använder du antiseptic solution (vilket du köper hos oss).
  • Rör staven fram och tillbaka för att få bort matrester. Kontrollera att kulorna sitter fast.
  • Undvik stark mat, alkohol, varma drycker, m.m. som kan irritera i munnen
  • Sväller tungan upp, sug på en isbit så ofta du kan.
  • När svullnaden gått ner ska du byta till en kortare stav.
  • Tänk på att du har ett öppet sår i munnen och att sjukdomar sprids genom blod och kroppsvätskor, undvik därför kyssar m.m. den första veckan.

    Ska jag görat? ;)
    Nu till veckan eftersom jag kanske ska köra bil helgen om en vecka
    Så jag kommer ju inte dricka någon alkohol ändå ;)

    Om jag inte har helt fel så vet jag en som kommer gilla det på flera sätt xD



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback